Total Quality Management, Partisipasi Anggaran, Sistem Penghargaan, Budaya Organisasi dan Kinerja Manajerial

  • Putu Nadira Ari Pramesti Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, Indonesia
  • IGAM Asri Dwija Putri Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, Indonesia

Abstract

The purpose of this study is to analyze the research of Total Quality Management (TQM), Budget Participation, Reward System and Organizational Culture of Managerial Performance. The population in this study is the General Manager and Department Managers in 5 hotels sheltered by Grandmas Hotels Group, with a sample of 60 people. Data collection method used is a survey method with a questionnaire technique. The regression model in this study uses multiple linear regression analysis. The results in this study indicate that TQM has a positive effect on managerial performance at Grandmas Hotels Group. Budget participation is positive for managerial performance at the Grandmas Hotels Group. The Rewards System has a positive effect on managerial performance at Grandmas Hotels Group. Grandmas Hotels Group provides positive support for managerial performance towards managerial performance.


Keywords: Total Quality Management; Budget Participation; Reward System; Organizational Culture; Managerial Performance.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Gimenez-Espin, J. A., Jiménez-Jiménez, D., & Martínez-Costa, M. (2013). Organizational culture for total quality management. Total Quality Management and Business Excellence. https://doi.org/10.1080/14783363.2012.707409

James A.F, S. dkk. (2003). Manajemen Jilid II. PT. Remaja Rosda Karya. https://doi.org/10.1016/j.carbpol.2013.02.055

Kumentas, C. N. (2013). Pengaruh Tqm, Sistem Pengukuran Kinerja Dan Penghargaan Terhadap Kinerja Manajerial Pt. Pos Indonesia. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(3), 796–805. https://doi.org/10.35794/emba.v1i3.1888

Mintje, N. (2013). Pengaruh Tqm, Sistem Penghargaan Dan Sistem Pengukuran Kinerja Terhadap Kinerja Manajerial Pada Pt. Air Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(3), 52–62. https://doi.org/10.35794/emba.v1i3.1939

Narsa, I. M. (2007). Total Quality Management, Sistem Pengukuran Kinerja, Sistem Penghargaan Dan Kinerja Manajerial. Majalah Ekonomi, 2 (agustus), 181–196.

Noor, R., & Fatoni, R. (2018). Pengaruh Implementasi Total Quality Management, Sistem Pengukuran Kinerja, Dan Sistem Penghargaan Terhadap Kinerja Manajerial (Studi Pada Biro Perjalanan Wisata Di Kota Semarang). Jurnal Studi Manajemen Organisasi, 15(2), 9. https://doi.org/10.14710/jsmo.v15i2.21309

Pakasi, D. L. (2015). Pengaruh Partisipasi Anggaran Terhadap Kinerja Manajerial Pada Pt. Bina Avia Persada. Accountability, 4(2), 41. https://doi.org/10.32400/ja.10523.4.2.2015.41-51

Pamungkas, K. T. (2015). Pengaruh Total Quality Management Terhadap Kinerja Manajerial (studi empiris di Perusahaan Daerah Pasar Surya). AKRUAL: Jurnal Akuntansi, 6(2), 178. https://doi.org/10.26740/jaj.v6n2.p178-194

Parwitasari, A. A. S. I. D., & Wirasedana, I. W. P. (2018). Pengaruh Penerapan Total Quality Management, Komitmen Organisasi pada Kinerja Manajerial dengan Reward sebagai Variabel Moderasi. E-Jurnal Akuntansi, 25, 2072. https://doi.org/10.24843/eja.2018.v25.i03.p17

Ratna, D. (2015). Pengaruh Partisipasi Penganggaran Pada Kinerja Manajerial Pada Lpd Di Kota Denpasar. E-Jurnal Akuntansi, 11(2), 595–610. https://doi.org/10.24843/EJA.2020.v30.07.p08

Rismayadi, B., & Maemunah, M. (2016). Pengaruh Motivasi Kerja, Kepemimpinan dan Budaya Organisasi Terhadap Kepuasan Kerja Karyawan serta Dampaknya pada Kinerja Perusahaan (Studi kasus pada PT. Concord Indonesia). Jurnal Manajemen & Bisnis Kreatif. https://doi.org/10.36805/manajemen.v2i1.181

Rivai, V., & Mulyadi, D. (2012). Kepemimpinan dan Perilaku Organisasi. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Sigilipu, S. (2013). Pengaruh Penerapan Informasi Akuntansi Manajemen Dan Sistem Pengukuran Kinerja Terhadap Kinerja Manajerial. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(3), 239–247. http://doi.org/10.35448/jrat.v12i1.5345

Swari, N. P. L. R. I., & Wirasedana, I. W. P. (2017). Pengatuh Sistem Penghargaan, Total Quality Management ( TQM ), Sistem Pengukuran Kinerja, Dan Manajerial. E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana, 21(1), 830–856. https://doi.org/10.35794/emba.v1i3.1888

Tjiptono, F. (2004). Prinsip-prinsip Total Quality Service. Yogyakarta: Andi.

Triseptya, G. N., Pagulung, G., & Indrijawati, A. (2017). Pengaruh partisipasi anggaran, komitmen dan budaya organisasi terhadap kinerja manajerial dengan gaya kepemimpinan sebagai moderasi. Journal of Management & Business, 1(1), 34–45. https://doi.org/10.37531/sejaman.v1i1.71

Yudhasena, I. G. I., & Putri, I. G. A. M. A. D. (2019). Pengaruh Good Government Governance, Pengendalian Intern, dan Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Organisasi Perangkat Daerah (OPD). E-Jurnal Akuntansi, 28, 434. https://doi.org/10.24843/eja.2019.v28.i01.p17
Published
2021-03-25
How to Cite
ARI PRAMESTI, Putu Nadira; ASRI DWIJA PUTRI, IGAM. Total Quality Management, Partisipasi Anggaran, Sistem Penghargaan, Budaya Organisasi dan Kinerja Manajerial. E-Jurnal Akuntansi, [S.l.], v. 31, n. 3, p. 551-561, mar. 2021. ISSN 2302-8556. Available at: <https://ojs.unud.ac.id/index.php/akuntansi/article/view/58411>. Date accessed: 21 nov. 2024. doi: https://doi.org/10.24843/EJA.2021.v31.i03.p03.
Section
Artikel